loading...
دانلود گزارش های کارآموزی و طرحهای کارآفرینی
نیما بازدید : 7 یکشنبه 15 دی 1392 نظرات (0)

دانلود روش تحقیق بررسی باورها و اعتقادات از زایمان تا ۷ سالگی کودک

بررسی باورها و اعتقادات از زایمان تا ۷ سالگی کودک
چکیده تحقیق :
در هر جامعه های باورها و اعتقادات و دانسته ها ریشه در تاریخ و گذشته آن جامعه دارند برای ظهور و پیدایش یک باور نمی توان تاریخ دقیقی تعیین نمود و مهم ترین مسئله شناخت باورها و جمع آوری و گرداوری آنها است که در این تحقیق با توجه به اینکه مطالعات مردم شناسی مطالعاتی ژرفانگر هستند بنابراین سعی شده تحقیق در مکان محدود و مشخص روستای …. انتخاب و بررسی شود . روش تحقیق به صورت مشاهده میدانی و مصاحبه با زنان و مردان روستا انجام گرفته و همزمان از مطالعه اسنادی و کتابخانه ای و استفاده از پایان نامه ها مورد توجه و استفاده قرار گرفته.
آنچه که در این پژوهش به آن تأکید شده بررسی باورها و اعتقادات و آداب و رسوم سنتی مردم روستا در مورد زایمان تا ۷ سالگی کودک یعنی مرحله اول زندگی انسان است که در اثر زمان کم رنگ شده و در حال حاضر گرایش به شیوه های مدرن و صنعتی بیشتر شده بنابراین ضمن جمع آوری و بررسی باورها و اعتقادات مختلف روستا در مرحله اول زندگی انسان تأثیر آنها بر زندگی و کارکردهای فردی اجتماعی این باورها و اعتقادات نیز بررسی شده است.
واژگان کلیدی :
باور : مجموعه دانشی که در هر فرهنگی وجود دارد و مردم بدون شک و تردید به آن ایمان می آورند و به آن معتقد می شوند برخی از باورها جنبه محلی و ملی و برخی جنبه بین المللی دارند (بیرو- آلن- فرهنگ علوم اجتماعی ۱۳۶۷ ص۳۰).
عادات و رسوم :
مراد از آن خصلت عادی و مشترک کلیه اعضای یک جامعه معین و مشخص است (میشل – پانوف- فرهنگ مردم شناسی ۱۳۸۲ص ۱۱۷۸)
کارکرد (فونکسیون):
واژه فونکسیون در جامعه شناسی به نتایج و آثار عینی پدیده های اجتماعی اطلاق می شود و هر پدیده اجتماعی کارکرد معینی بر عهده دارد به نحوی که در دوام و اداره جامعه موثر می باشد . (ادیبی – حسین- انصاری- عبدالمعبود- نظریه ها ۱۳۸۵ ص۵۹)
زاییدن : عمل زاییدن – بچه آوردن – زایش – بچه از شکم بر زمین نهادن (عمید – حسن – فرهنگ ۱۳۷۴ ص۶۸۰)
کودک : بچه – پسر یا دختر خردسال (همان صفحه ۹۹۱)
نوزاد : نوزادی که تازه زاییده شده – طفلی که تازه به دنیا آمده (همان ص۱۱۷۴)
مقدمه
باورها و اعتقادات از دیدگاه مردم شناسی از اهمیت ویژه ای برخوردارند هر باور و آیین و سنتی که در یک جامعه وجود دارد در واقع در پاسخ به نیازهای مادی و معیشتی آن قوم و جامعه به وجود آمده اند.
مالینوفسکی انسان شناسی انگلیس شیوه درست مطالعه فرهنگ و تمدن هر قوم را با در نظر گرفتن تمامی آن به عنوان یک مجموعه و مطالعه هر یک از عناصر آن دانسته مالینوفسکی می گوید هر عاملی در یک تمدن و فرهنگ دارای کارکردی است نسبت به کل مجموعه و کارکرد آن برآوردن نیازهای اساسی انسان است (فربد- محمد صادق – مبانی انسان ۱۳۸۰ ص۱۲۴).
مطالعه در زمینه باورها و اعتقادات مختلف جز فرهنگ یک قوم محسوب می شوند و فرهنگ چکیده های تلاش انسان در روند تاریخ برای پاسخ به نیازهای مادی و معنوی است که از نسلی به نسل دیگر منتقل می شوند.
در این پژوهش سعی شده است باورها و اعتقادات مختلف مردم یک روستا را از زایمان تا ۷ سالگی کودک مورد بررسی قرار دهیم بنابراین نخستین مرحله در این خصوص جمع آوری و گرداوری این باورها و اعتقادات است که در مرحله بعدی به صورت مطلوب و منطقی دسته بندی شوند .
تولید مثل وزاد و ولد و تولد نوزادان از قرنهای اولیه حیات بشر تا به امروز وجود داشته و آیین ها و مراسمات و باورها و اعتقادات مختلفی اجرا شده در این تحقیق که به بررسی باورها و اعتقادات و آداب و رسوم روستای …. از زایمان تا ۷ سالگی کودک پرداخته شده در فصل اول این تحقیق کلیات تحقیق که شامل طرح مسأله ضرورت انتخاب موضوع اهداف کلی و جزیی تحقیق استفاده از روش مشاهده مشارکت آمیز مصاحبه و ابزار مختلف تحقیق دوربین عکاسی – مشاهده میدانی در قلمرو محدود و مشخص روستای …. به عنوان محدوده تحقیق ذکر شده سوالات و مشکلات تحقیق که پژوهشگر با آن مواجه بوده در این فصل ذکر شده .
در فصل دوم چهار چوب نظری تحقیق نظریات مختلف مکتب کارکرد گرایی بیان شده.
در فصل سوم به معرفی کل منطقه یعنی روستای …. از لحاظ موقعیت طبیعی جغرافیایی – جمعیت – زبان و مذهب و امکانات روستا مورد بررسی قرار گرفته و در این فصل ذکر شده .
در فصل چهارم یافته های تحقیق که شامل باورها و اعتقادات مختلف روستای …. از زایمان تا ۷ سالگی کودک مورد مشاهده و ثبت و ظبط قرار گرفته و از طریق مصاحبه با اهالی روستای …. قسمتی از این باورها و اعتقادات را که در گوشه ذهن کهنسالان روستا در حال فراموش شدن بود ثبت کرده و کارکرد و تأثیر این باورها و اعتقادات بر زندگی اهالی روستای …. مورد بررسی قرار داده شده .
بیان مسئله
درباره باورها و اعتقادات و فرهنگ مناطق مختلف جغرافیایی ایران و جهان مطالب زیادی توسط نویسندگان و محققان نگاشته شده آنچه امروزه به عنوان باورها و اعتقادات ، آیین ها و مراسمات مختلف مانند پلی مارا با گذشته ها و زندگی اجداد و پدرانمان آشنا می کند و شناخت این باورها و اعتقادات خصوصاً در اوایل زندگی و از به دنیا آمدن کودک تا بزرگ سالی و مرگ اهمیت دارد. علت به وجود آمدن بسیاری از باورها و اعتقادات ناشی از شیوه معیشت و محیط جغرافیایی مردم آن منطقه است باورها و اعتقادات و رسوم مردم را نباید خرافات محسوب کرد . زیرا هر یک از اعمال و رفتار و باورها و اعتقادات تحت تأثیر عوامل مختلف تلاشی در جهت رسیدن به آمال و آروزهای انسان رسیدن به آرامش روحی است. باورها و اعتقادات مختلف در جوامع گوناگون متفاوت هستند اما در عین حال نقش واحدی را بر عهده دارند که همان تأمین یا برآوردن نیازهای روانی و تسکین احساس ترس مردم در برابر خطرات ناشی از عوامل طبیعی است بسیاری از باورها و اعتقادات تحت تأثیر عوامل مختلف مانند تغییرات و تحول در محیط اجتماعی و زیستی است .
این باورها و اعتقادات که بسیاری از آنها در گوشه ای از ذهن پیران متروک مانده و آهسته دوام خود را از دست می دهند. در بسیاری از موارد برگرفته از محیط جغرافیایی و شیوه معیشت مردم می باشد پختن آش در چهلمین روز تولد کودک با حبوبات آن منطقه ناشی از تأثیرات شیوه معیشت و کشاورزی آنها است که باعث به وجود آمدن باورهای خاصی در این روستا شده که از لحاظ روانی به آنها امید و آرامش می دهد و بزرگ شدن کودک آنها را تضمین می کند.
با توجه به مهاجرت روستائیان از روستا به شهر و ارتباط بیشتر افراد بسیاری از باورها و اعتقادات و مراسمات مختلف تغییر و در مواردی در شهرها نفوذ کرده مثلاً بیماری یرقان که اصطلاح محلی آن زردی (zardy) است و کودکان مبتلا به آن را نزد اشخاصی که به اصطلاح محلی (بش دار ) (Bas Dar)[1] برده و با فوت کردن به صورت کودک مریض شده او را شفا می دهد این رسم که قبلاً در روستاها رواج داشته در شهر ها نیز مرسوم شده و کودکان را به جای درمان پزشکی در بیمارستان به نزد این اشخاص برده می شوند .
بنابراین گردآوری باورها و اعتقادات که امکان نابودی و از میان رفتن آنها وجود دارد و آشنایی نسل جوان با بخشی از بازمانده این باورها و اعتقادات نیازمند ثبت و ضبط این باورها و اعتقادات است .
ضرورت انتخاب موضوع
ضرورت انتخاب این موضوع در این است که بسیاری از باورها و اعتقادات در گذر زمان به دست فراموشی سپرده خواهد شد و این باورها و اعتقادات سنتی که یادگارهای روزگاران گذشته است از بین می روند و وظیفه مردم شناسان است که با پژوهش های خود باورها و اعتقادات مراحل مختلف زندگی انسان را به جامعه امروزی معرفی نمایند و نسبت به ثبت و ضبط آنها اقدام نمایند. بنابراین پژوهش در این زمینه ضروری به نظر خواهد آمد .
از سوی دیگر علاقه من به بررسی باورها و اعتقادات مناطق مختلف نظر مرا به سوی روستای …. که سرزمین اجدادی و محل زندگی بزرگان خانواده من است جلب کرد که به عنوان یک روستایی از ایل طولانی سعی در شناساندن باورها و اعتقادات روستای …. به علاقمندان به شناخت باورها و اعتقادات و فرهنگ مناطق مختلف قدمی برداشته باشم لذا این امر بی تأثیر در انتخاب موضوع نبوده است.
پیشینه تحقیق :
باورها و اعتقادات در واقع ریشه در روش زندگی هر قوم و طایفه ای دارند که در قالب رسوم و سنتها مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرد و همواره مورد توجه مردم شناسان و جامعه شناسان بزرگ قرار گرفته و نظریات مختلفی در پیدایش این باورها و اعتقادات دارد. روش تحقیق میدانی برای مطالعه و بررسی این باورها و اعتقادات مورد توجه متخصصین مردم شناسی است.
با توجه مطالعه و بررسی های انجام گرفته در زمینه باورها و اعتقادات در مورد زایمان و کودکی در روستای …. تاکنون تحقیقی صورت نگرفته. در کتاب جامعه شناسی و مردم شناسی ایلات و عشایر تألیف آقای حشمت الله طبیعی به باورها و اعقتادات در ایلات و عشایر مختلف پرداخته شده. در کتاب نیرنگستان صادق هدایت باورها و اعتقادات مذهبی مختلف به طور توصیفی بیان شده است.
در کتاب یکی بود یکی نبود محمد علی جمالزاده باورها و اعتقادات مردم در مناطق مختلف مطرح شده است.در کتاب از خشت تا خشت محمود کتیرایی باورهای مردم در نقاط مختلف و ویژگی های فرهنگی آن مردم توصیف شده است.همچنین پژوهش ها و تحقیقات مختلفی در زمینه باورها و اعتقادات صورت گرفته که در برخی از آنها تنها اشاره ای گذرا به برخی آداب و رسم شده است ۱ بررسی باورها و اعتقادات در جنبه های مختلف زندگی مردم روستای بهمن آباد ، استان ایلام رشیدی حسین – کارشناسی علوم اجتماعی ۱۳۸۵
بررسی باورها و اعتقادات مذهبی روستای بولی استان ایلام رضا جمشیدی ۱۳۸۳٫
در تحقیقات و پایان نامه های که موضوع اصل آنها طب سنتی بوده نیز به زایمان و باورها و اعتقادات مختلف در ارتباط با آن به طور مختصر بیان شده .
۱-    طب سنتی در استان چهار محال بختیاری مطالعه موردی روستای باجگیران- پژوهشگر لیلا صالحیان – ۱۳۸۷
۲-    تحلیل مردم شناختی طب سنتی در روستای غیاث آباد شهر گرمسار- پژوهشگر سهیلا ذوالفقاری ۱۳۸۵)
تحقیق در زمینه باورها و اعتقادات جنبه مردم شناختی دارد و حجم این پژوهش ها در زمینه ذکر شده به مراتب کمتر از دیگر حوزه های فرهنگ عامه است که نیاز به تحقیق و بررسی بیشتر در این زمینه وجود دارد .

اهداف تحقیق :
یکی از اولین و مهم ترین مراحل انجام کار پژوهشی مشخص کردن اهدافی است که پژوهشگر سعی در رسیدن به آنها را دارد.
مارسل موس در این باره می گوید : مردم نگار جوانی که به محل تحقیق می رود باید از آنچه می داند آگاهی کامل داشته باشد تا به شناخت آنچه که هنوز از آن آگاه نیست توفیق یابد (عسکری خانقاه – اصغر- مردم شناسی ۱۳۷۳ ص۸۲)
هدف های این تحقیق دو گونه می باشند :
۱- اهداف کلی            ۲- اهداف جزئی
اهداف کلی
۱-    یکی از اهداف کلی این تحقیق بررسی باورها و اعتقادات و آداب و رسوم مختلف از زایمان تا ۷ سالگی کودک در روستای ….
۲-    جلوگیری از نابودی و فراموشی باورها و اعتقادات و سنت های گذشته و جمع آوری و این باورها و اعتقادات در روستای ….
اهداف جزئی
۱-    شناخت باورها و اعتقادات مختلف روستای ….
۲-    بررسی کارکردهای این باورها و اعتقادات در زندگی مردم رستای ….
۳-    بررسی تأثیر اجرای این مراسمات مختلف در روستای …. و افزایش روابط اجتماعی مردم روستا .
فهرست مطالب :
چکیده تحقیق
مقدمه
فصل اول : کلیات تحقیق
بیان مسئله
ضرورت انتخاب موضوع
پیشینه تحقیق
اهداف تحقیق
روش تحقیق
ابزار تحقیق
قلمرو تحقیق
زمان تحقیق
سوالات تحقیق
مشکلات تحقیق
فصل دوم : چهارچوب نظری تحقیق
کارکرد گرایی
تعریف فنکسیون یا کارکرد
مفهوم کارکرد
اصول کارکردگرایی
فصل سوم : معرفی کلی روستا
راهنمای مسافرین جهت سفر به روستا
معرفی شهرستان
موقعیت جغرافیایی روستا
علل پیدایش روستا
موقعیت طبیعی روستا
شرایط اقلیمی روستا
حداکثر و حداقل دما
عوارض مهم طبیعی روستا
جمعیت روستا
تاسیسات و خدمات روستا
وجه تسمیه
مذهب مردم روستا
زبان مردم روستا
وضعیت اشتغال مردم روستا
ساخت قدرت در روستا
فصل چهارم : یافته های تحقیق
اعتقادات و باورها هنگام زایمان در روستا
اعتقادات و باورها در دوران حاملگی قبل از تولد کودک
بچه میری – سقط جنین
آیین روشن کردن چراغ
زایمان و تولد کودک
ناف بریدن کودک
تغذیه و تابوهای غذای
رسم پخت آش هفتلان
رسم پخت آش سرچلگانه
لباس نوزاد در چهل روزگی
اعتقادات و باورها مربوط چهل روز اول زندگی
دندان در آوردن کودک و پخت آش دامو
سوراخ کردن گوش نوزاد دختر
از شیر گرفتن کودک
مراسم ختنه به صورت سنتی
مدرسه و تحصیل کودکان در روستا
تحلیل کارکردی باورهای روستا
منابع و ماخذ
منابع

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 

نیما بازدید : 9 یکشنبه 15 دی 1392 نظرات (0)

دانلود پژوهش بررسی نقش شرکتهای تعاونی روستایی در رفع و حل مشکلات و معضلات دامداریها

پژوهش بررسی نقش شرکتهای تعاونی روستایی در رفع و حل مشکلات و معضلات دامداریها

فهرست مطالب
چکیده: ۱
مقدمه ۲
۱-۱ بیان مسئله تحقیق ۶
۱-۲ اهمیت و ضرورت تحقیق ۹
۱-۳ اهداف تحقیق ۱۰
۱-۴ فرضیات تحقیق ۱۱
۱-۵ نوع روش تحقیق ۱۳
۱-۶ محدودیت های تحقیق ۱۴
۲-۱ پیشینه تحقیق در داخل کشور ۱۶
۲-۲ پیشینه تحقیق در خارج از کشور ۱۹
۲-۳ تعاونی و گذشته آن ۲۳
۲-۳-۱ تعریف و مفهوم تعاون: ۲۳
۲-۳-۲ تعریف و مفهوم تعاونی ۲۴
۲-۳-۳ نظریه های تعاونی و اصول مرتبط به آن ۲۵
۲-۳-۴ تعاون در اسلام ۲۶
۲-۳-۵ تاریخچه تعاونی در جهان ۲۶
۲-۳-۶ تاریخچه تعاونی های روستایی در ایران ۲۸
۲-۳-۷ تاریخچه تعاونی های روستایی شهرستان ورامین ۳۲
۲-۳-۸ سیر تاریخی شرکت های تعاونی در قانون اساسی ایران ۳۴
۲-۳-۹ سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ۳۷
۲-۳-۹-۱ اهداف و وظایف سازمان ۳۹
۲-۳-۹-۲ ارکان سازمان ۳۹
۲-۳-۱۰ سازمان تعاون روستایی استان ۴۲
۲-۳-۱۱ اداره تعاون روستایی شهرستان ۴۳
۲-۳-۱۲ اتحادیه های تعاونی روستایی ۴۶
۲-۳-۱۲-۱ اتحادیه مرکزی تعاونی روستایی ۴۶
۲-۳-۱۲-۲ اتحادیه تعاون روستایی استان و شهرستان ۴۷
۲-۳-۱۳ شرکت های تعاونی روستایی ۴۹
۲-۳-۱۴ ارکان شرکت های تعاونی روستایی ۴۹
۲-۳-۱۴-۱ مجمع عمومی ۴۹
۲-۳-۱۴-۲ هیأت مدیره ۵۰
۲-۳-۱۴-۳ بازرسان ۵۱
۲-۳-۱۵ موضوع و حدود عملیات شرکت های تعاونی روستایی ۵۱
۲-۳-۱۶ شرکتهای تعاونی کشاورزی دامداران ۵۲
۳-۱ روش تحقیق ۵۵
۳-۲ روش گردآوری اطلاعات ۵۶
۳-۳ ابزار گردآوری اطلاعات ۵۷
۳-۴ قلمرو تحقیق ۵۸
۳-۵ جامعه آماری: ۵۹
۳-۶ نحوه نمونه گیری ۶۰
۳-۷ نحوه تنظیم پرسشنامه ۶۱
۳-۸ پرسشنامه تحقیقی از دامداران عضو شرکت تعاونی روستایی (شهرستان ورامین) ۶۳
۳-۹روایی و پایایی پرسشنامه ۷۰
۳-۹-۱ روایی ۷۰
۳-۹-۲ پایایی ۷۱
۳-۱۰ روش تجزیه و تحلیل یافته ها ۷۳
۳-۱۰-۱ روش توصیفی ۷۴
۳-۱۰-۲ روش تحلیلی و استنباطی ۷۴
۴-۱ توصیف یافته ها ۷۷
۴-۱-۱ سن اعضاء: ۷۷
۴-۱-۲ تحصیلات نمونه ها ۷۹
۴-۱-۳ نوع دامداری های مورد مطالعه از نظر تولید ۸۱
۴-۱-۴ نوع دامداری های مورد مطالعه از نظر پروانه ۸۳
۴-۱-۵ فراوانی اندازه دامداری ها «ظرفیت پروانه تولید» ۸۵
۴-۱-۶ میزان تولید شیر روزانه نمونه ها ۸۷
۴-۱-۷ وضعیت تولید گوشت سالیانه اعضاء ۸۹
۴-۲ تحلیل فرضیات ۹۳
۴-۲-۱ تحلیل فرضیه اول ۹۳
۴-۲-۲ تحلیل فرضیه دوم ۹۷
۴-۲-۳ تحلیل فرضیه سوم ۱۰۱
۴-۲-۴ تحلیل فرضیه چهارم ۱۰۵
۴-۲-۵ تحلیل فرضیه پنجم ۱۰۹
۴-۲-۶ تحلیل فرضیه ششم ۱۱۳
۴-۲-۷ تحلیل فرضیه هفتم ۱۱۶
۵-۱ جمع بندی و نتیجه گیری ۱۳۳
۵-۲ ارائه پیشنهادات ۱۴۲
منابع و مآخذ ۱۴۸
چکیده:
– هدف اصلی از انجام این پژوهش بررسی نقش شرکتهای تعاونی روستایی در رفع و حل مشکلات و معضلات دامداریها می باشد که البته این تحقیق به صورت موردی به بررسی نقش این شرکتها در شهرستان ورامین پرداخته است. بر اساس روش نمونه گیری تصادفی و فرمول کوکران، از میان ۱۲۱ واحد دامداری، ۵۳ واحد برای مطالعه انتخاب شدند. سپس پرسشنامه که در مقیاس طیف لیکرت(از مخالف تا موافق) تنظیم شده بود و البته از روایی و پایایی بالایی برخوردار بود در اختیار نمونه ها قرار گرفت.
سپس داده های جمع آوری شده توسط آزمونهای آماری(آزمونt تک نمونه ای) تجزیه و تحلیل شد و نتایج آزمون نشان داد که تعاونی روستایی دامداران ورامین در دستیابی به اهداف مورد نظر در اساسنامه و برآوردن انتظارات و رفع مشکلات دامداری های عضو، در مجموع بسیار ناموفق عمل کرده است. البته نتایج تحلیل فرضیات که به ترتیب، رفع مشکلات و معضلات دامداریها، اعتماد اعضا برای همکاری و مشارکت، تامین نیازهای اعتباری، تامین خوراک دام و نهاده ها ، ایجاد شبکه های آموزشی- ترویجی، آگاهی بخشی کشاورزان و دامداران، جمع آوری شیر و حمل و نقل و ایجاد تاسیسات و بازاریابی و خرید و فروش می باشد، نشان از عملکرد ضعیف این تعاونی و نارضایتی اعضا دارد.
لذا جهت بهبود عملکرد شرکتهای تعاونی روستایی دامداران در رفع و حل مشکلات دامپروران می بایست پارامترهای اعتماد و ایجاد فرهنگ تعاونی، تامین اعتبارات، تامین نهاده ها ، انتقال علوم و فن آوریهای روز، خرید و فروش محصولات دامی و بازار یابی مورد توجه جدی قرار گیرد.
واژگان کلیدی:
شرکت تعاونی روستایی- تعاونی روستایی دامداران ورامین – عملکرد – رفع و حل مشکلات – دامداری ها

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 

نیما بازدید : 12 یکشنبه 15 دی 1392 نظرات (0)

دانلود روش تحقیق بررسی تفاوت بین میزان افسردگی در بین مردان بازنشسته و شاغل

بررسی تفاوت بین میزان افسردگی در بین مردان بازنشسته و شاغل

فهرست مطالب
چکیده تحقیق
میزان افسردگی
فرضیه تحقیق
مقدمه
پیشگیری
موضوع تحقیق
اهمیت تحقیق
فرضیه تحقیق
اصطلاحات و واژه ها
مقدمه ای بر شناخت افسردگی
مرورری بر تاریخچه افسردگی
تاریخچه افسردگی در ایران
افسردگی
دیدگاه های درمان افسردگی
الگوی زیستی افسردگی
عوامل ژنتیکی و افسردگی
اساس نور و شیمیایی افسردگی
فرضیه نوراپی نفرین و کاته کولامین
فرضیه فلوکستین (پروزاک)و ایندول آمین
نظریه روان پویشی افسردگی
شخصیت فرد افسرده
درمان روان پویشی افسردگی
نظریه های رفتاری در مورد افسردگی
درمان مبتنی بر نظریه های رفتاری
نظریه شناختی در مورد افسردگی
درمان شناختی بک
اساسی ترین پیشداوریهای شناختی درمورد افراد افسرده
مکانیسم های دفعای سالمندان
طبقه بندی افسردگی
افسردگی پیری
علائم افسردگی
نشانه های کسالت روحی
عزلت جویی و کناره گیری
منفی گرایی
نشانه های کاهش احساس حیاتی
چاره یابی برای بیماری افسردگی‌
تقویت کننده روحی
درمان الکتریکی
لکوتومی
بستری کردن در بیمارستان
معایب بستری کردن
روش روان شناختی
مشاوره
روان درمانی
پیشینه تحقیق
جامعه مورد تحقیق
نمونه مورد تحقیق
ابزار تحقیق و نمونه برداری
روش گردآوری داده ها
روش آماری و تحلیل داده ها
تصحیح و نمره گذاری
اعتبار و روایی تست بک
تفسیر آزمون افسردگی بک بازنشستگان(جدول)
تفسیر آزمون افسردگی بک شاغلان(جدول)
محدودیت ها
پیشنهادات
منابع

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 

نیما بازدید : 10 یکشنبه 15 دی 1392 نظرات (0)

دانلود پروژه تغییر و تحولات گوگرد در خاک

تغییر و تحولات گوگرد در خاک
فهرست مطالب
- مقدمه
- گوگرد در خاک
- اشکال مختلف گوگرد
- چرخه گوگرد
- اکسیداسیون گوگرد
- عوامل محیطی مؤثر بر اکسیداسیون گوگرد
- روشهای عملی کردن اکسیداسیون گوگرد در خاک
- نقش گوگرد در گیاه
- اثرات متقابل گوگرد با سایر عناصر غذایی
- کودهای گوگردی
- مطالعه و بررسی آزمایشات اخیر بر روی گوگرد در کشور
- نتیجه گیری
منابع
 مقدمه:
«گوگرد با وزن اتمی ۴/۳۲ دارای چندین حالت اکسیداسیون می باشد که پایین ترین آن ۲- در سولفید (گاز H2S و سولفید فرو Fes) و بالاترین آن ۶+ در سولفات   است. گوگرد دارای  چهارایزوتوپ پایدار ۳۲s ، ۳۳s ، ۳۴s ، ۳۶s با فراوانی طبیعی ۱/۹۵، ۷۴/۰، ۲/۴ و ۰۱۷/۰ درصد است. (۱۶)
ظرفیت تولید گوگرد در ایران ۷۲۵/۱ میلیون تن در سال می باشد که تا سال ۱۳۸۵ به ۱۳۳/۲ میلیون تن خواهد رسید. تولید واقعی در سال جاری ۴/۱ میلیون تن و برای سال ۱۳۸۵ در حد ۷/۱ میلیون تن پیش بینی می شود. مراکز تولید گوگرد کشور عبارتنداز:
- مجتمع پتروشیمی رازی (با سهم ۳۵ درصد)
- مجتمع پتروشیمی خارک (۱۳ درصد)
- پالایشگاه گاز خانگیران (۳۲ درصد)
- پالایشگاههای نفت (۷ درصد)
- منطقه پارس جنوبی (۱۳ درصد)
در مجموع مصرف کنونی گوگرد در حدود ۳۰۰ هزار تن می باشد که با میانگین رشد سالیانه ۵/۶ درصد تا سال ۱۳۸۵ به ۳۶۵ هزار تن خواهد رسید که رقم بسیار پایینی را نسبت به میزان تولید نشان می دهد. با توجه به قیمت و رکود بازار و هزینه های مربوط به حمل زمینی گوگرد عرضه آن به بازار بین ا لمللی راه حل مناسبی نخواهد بود و به همین جهت دو کمیته جداگانه جهت ایجاد زمینه های لازم در توسعه مصرف گوگرد در کشاورزی و صنایع تشکیل شده است. از
 خلاصه
ظرفیت تولید گرگرد در ایران ۷۲۵/۱ میلیون تن در سال می باشد و با توجه به بالا بودن میزان تولید و نبودن بازار مناسبی برای صادرات، بازنگری مصرف گوگرد و افزایش کارآیی آن در بخشهای کشاورزی و صنایع ضروری به نظر می رسد.
مقدار متوسط گوگرد در پوسته زمین حدود ۴/۰ درصد است و از نظر فراوانی سیزدهمین عنصر می باشد. دامنه تغییرات گوگرد در خاکها زیاد بوده و کمترین آن در خاکهای شنی و بیشترین آن در نواحی جزر و مدی که سولفیدها تجمع پیدا می کنند می باشد. یکی از ویژگیهای مهم گوگرد درجات مختلف اکسیداسیون گوگرد است که این امر به گردش آن در طبیعت کمک می کند چرخه گوگرد شامل چهار مرحله معدنی شدن، آلی شدن، کاهش و اکسید شدن می باشد.
اکسیداسیون گوگرد به دو طریق شیمیایی و بیولوژیکی صورت می گیرد. که اکسیداسیون بیولوژیکی از درجه اهمیت بیشتری برخودار است از عوامل محیطی مؤثر بر ا کسیداسیون گوگرد می توان دما، تهویه و رطوبت، pH، اندازه ذرات و… نام برد.
با توجه به نقش مثبت گوگرد در افزایش قابلیت جذب عناصر غذایی و بهبود محصولات کشاورزی، اصلاح و خصوصیات فیزیکی شیمیایی خاکهای آهکی و سدیمی و افزایشی نفوذپذیری و کاهش pH خاکها و حذف بیکربنات از آب آبیاری و نقش بسیار مؤثر و مثبت آن در کاهش تنشهای شوری و سدیمی، بایستی جایگاه فعلی این عنصر تغییر و در ردیف عناصر اصلی قرار گیرد و مصرف سالانه آن از مصرف کودهای فسفاتی (۷۰۰ هزار تن در سال) فراتر رود.
 مقدمه:
«گوگرد با وزن اتمی ۴/۳۲ دارای چندین حالت اکسیداسیون می باشد که پایین ترین آن ۲- در سولفید (گاز H2S و سولفید فرو Fes) و بالاترین آن ۶+ در سولفات   است. گوگرد دارای  چهارایزوتوپ پایدار ۳۲s ، ۳۳s ، ۳۴s ، ۳۶s با فراوانی طبیعی ۱/۹۵، ۷۴/۰، ۲/۴ و ۰۱۷/۰ درصد است. (۱۶)
ظرفیت تولید گوگرد در ایران ۷۲۵/۱ میلیون تن در سال می باشد که تا سال ۱۳۸۵ به ۱۳۳/۲ میلیون تن خواهد رسید. تولید واقعی در سال جاری ۴/۱ میلیون تن و برای سال ۱۳۸۵ در حد ۷/۱ میلیون تن پیش بینی می شود. مراکز تولید گوگرد کشور عبارتنداز:
- مجتمع پتروشیمی رازی (با سهم ۳۵ درصد)
- مجتمع پتروشیمی خارک (۱۳ درصد)
- پالایشگاه گاز خانگیران (۳۲ درصد)
- پالایشگاههای نفت (۷ درصد)
- منطقه پارس جنوبی (۱۳ درصد)
در مجموع مصرف کنونی گوگرد در حدود ۳۰۰ هزار تن می باشد که با میانگین رشد سالیانه ۵/۶ درصد تا سال ۱۳۸۵ به ۳۶۵ هزار تن خواهد رسید که رقم بسیار پایینی را نسبت به میزان تولید نشان می دهد. با توجه به قیمت و رکود بازار و هزینه های مربوط به حمل زمینی گوگرد عرضه آن به بازار بین ا لمللی راه حل مناسبی نخواهد بود و به همین جهت دو کمیته جداگانه جهت ایجاد زمینه های لازم در توسعه مصرف گوگرد در کشاورزی و صنایع تشکیل شده است. از آن جهت که در بخش کشاورزی پتانسیل مصرف گوگرد به عنوان ماده تأمین کننده ماده مغذی گیاهی و بهسازی خاک زیاد است تأکید بر بازنگری بر مصرف گوگرد و افزایش کارآیی آن در این بخش ضروری به نظر می رسد. (۲)
گوگرد در خاک:
منابع اصلی گوگرد در زمین لیتوسفر (kg 1018 × ۳/۲۴) و هیدروسفر (kg 1018 × ۳/۱) می باشد. مقدار متوسط گوگرد در خاکها (kg 1014 × ۶/۲) مقادیر کمتر در اتمسفر (kg 109 × ۸/۴) و گیاهان (kg 1012 × ۶/۷) وجود دارد. (۳۰)  مقدار متوسط گوگرد در پوسته زمین حدود ۴/۰ درصد است و از نظر فراوانی سیزدهمین عنصر است. دامنه تغییرات مقدار گوگرد در خاکها زیاد بوده و کمترین آن در خاکهای شنی (۱-mgs.kg 20) و بیشترین آن در نواحی جزر و مدی که سولفیدها تجمع پیدا می کنند (۱-mgs.kg 35) می باشد. منشأ اصلی گوگرد در خاک، کانی پیریت FeS2 موجود در سنگهای آذرین است. در طی هوادیدگی و تشکیل خاک، گوگرد پیریت اکسید شده و به فرم   که قابل جذب می باشد در می آید و در نهایت در ترکیب مواد آلی قرار می گیرد. در برخی خاکها بخشی از گوگرد به فرم ژیپسوم (CaSo4 . 2H2o) ، اپسومایت (MgSo4 . 7H2o) باقی مانده یا آبشوئی می شود. در مناطق خشک که بارندگی برای آبشویی   کافی نیست گچ چون محلولتر از آهک است در زیر ناحیه تجمع آهک پروفیل خاک جمع می شود. (۱۶)
بی شک منبع اصلی گوگرد خاک سولفیدهای فلزی موجود در سنگهای پلوتونیک است. در اثر هوادیدگی این سنگها، گوگرد موجود در آنها اکسید شده و به فرم سولفات در می آید. سپس نمکهای محلول یا نامحلول از سولفاتها تشکیل شده و در مناطق خشک و نیمه خشک به صورت رسوب نمایان می شود و یا اینکه توسط موجودات زنده جذب و یا کاهش یافته و به سولفید یا گوگرد عنصری تحت شرایط غیر هوازی در می آید. مقداری از سولفات آزاد شده از طریق آبهای زهکشی به دریاها وارد می شود. آبهای اقیانوسها حاوی ۷/۲ میلی گرم در لیتر گوگرد می باشند؛ اما ممکن است تا ۶۰ گرم در لیتر در دریاچه های بسیار شور یافت شود. (۳۲)
گوگرد یکی از اجزای تشکیل دهنده پروتئین است. وقتی بازمانده های گیاهان به خاک برگشت داده شده و تبدیل به هوموس می شوند بخش بزرگی از سولفور به صورت ترکیبات آلی باقی     می ماند. مقدار گوگرد آلی خاک بسته به مقدار کل ماده آلی متفاوت است. در اثر کشت و زرع طولانی مدت مقدار کل گوگرد خاک (در کشاورزی بدون مصرف کود شیمیایی) به دلیل معدنی شدن مواد آلی و جذب گیاه کاهش می یابد. مقدار گوگرد خارج شده توسط گیاه در سال بسیار متغیر بوده و به طور میانگین بین ۱۰ تا ۵۰ کیلوگرم در هکتار است. البته از گوگردی که توسط گیاه جذب شده است مقداری از آن دوباره از طریق بقایای گیاهی به خاک بر می گردد. در مراتع مقدار گوگردی که در اثر تعلیف دامها جزء بدن آنها (پشم و گوشت) می شود. (۵-۳ کیلوگرم در هکتار) بسیار کمتر از گوگردی است که از طریق مدفوع و ادرار دوباره به خاک بر می گردد. در اکوسیستمهای جنگل مقداری از گوگرد جذب شده از طریق برگ و بقایا حدود ۳ تا ۷ کیلوگرم در هکتار در سال به خاک بر می گردد.
اغلب کشت و کار باعث کاهش مواد آلی خاک می شود. در نتیجه مقدار گوگرد خاک نیز کاهش یافته و هنگامی که مواد آلی خاک با محیط به تعادل رسید مقداری گوگرد که از طریق برداشت گیاهان آبشوئی و غیره خارج می شود از طریق گوگرد اتمسفری، برگرداندن بقایای گیاهی، کودهای شیمیایی، آفت کش ها و… بایستی به خاک اضافه شود. (۳)

 

نیما بازدید : 51 یکشنبه 15 دی 1392 نظرات (0)

دانلود پروژه بکارگیری واقعیت مجازی در آموزش

بکارگیری واقعیت مجازی در آموزش
فهرست مطالب
موضوع :
بکارگیری واقعیت مجازی در آموزش
بکارگیری واقعیت مجازی در آموزش ۲
چکیده ۵
فصل اول : ۱۱
۱ـ۱ـ تعریف واقعیت مجازی ۱۳
۱ـ۲ـ تاریخچه VR (واقعیت مجازی) : ۱۳
۳-۱- تاریخچه ای از گرافیک کامپیوتری و انیمیشن : ۱۴
شکل۲:نمایشگر روی سر ۱۶
دو پروژه دیگر از دهه ۸۰ شایسته ذکر هستند: ۲۳
شکل۳ : نمای داخلی دستکش داده ها ۲۶
شکل۴:دستکش داده ها ۲۷
به گزارش آکادمی ملی علوم: ۲۸
شکل۵: VRدر بیوشیمی ۲۸
شکل۷:CAVE 37
1ـ۴ـ۱ـ واژگان ۳۹
نمایشگر روی سر (HMD): 39
BOOM: 40
CAVE : 41
دستگاههای ورودی و دیگر فن آوریهای حسی: ۴۲
۱ـ۴ـ۲ـ خصوصیات VR شناور: ۴۳
۱ـ۴ـ۳ـ محیط های مجازی مشترک: ۴۴
۱ـ۴ـ۴ـ VR غیر شناور ۴۴
۱ـ۵ـ VRML: 45
شکل۱۴:پرداخت راه پله ۴۶
۱ـ۶ـ فن آوریهای مربوط به VR: 46
شکل۱۵:دنیای مجازی واقعی و انتزاعی ۴۷
فصل دوم : ۴۹
۲ـ ۱ـ شبیه سازی برای سربازان ۵۰
شکل۱۶:شبیه سازی برای سربازان ۵۱
۲ـ۲ـ شبیه سازی برای خلبانان، رانندگان و معدنکاران: ۵۲
شکل۱۸:شبیه ساز آموزشی ۵۴
۲ـ ۳ـ جسمها و ذهنهای مجازی (آموزش در پزشکی) ۵۵
شکل۱۸: VRدر پزشکی ۵۶
۲ـ۴ـ VR در کلاس (شبیه سازی برای اموزش در کلاس) ۵۷
۲ـ ۵ـ شبیه سازی برای آموزش دانشجویان ـ دانش آموزان ـ بیماران: ۵۹
۲ـ۶ـ تورهای مجازی (آموزش نقاط مختلف جهان): ۵۹
۲ـ۷ـ ارزیابی VR آموزشی ۶۱
فصل سوم : ۶۳
۳ـ۱ـ سیستم آموزش شبیه سازی تجهیزات بر مبنای واقعیت مجازی ۶۴
۱- مقدمه ۶۴
۲- طراحی سیستم ۶۵
۲-۲- چهارچوب ۶۷
۱-۳- مدلسازی سه بعدی ۶۸
۱-۱-۳- مدل تجهیزات مجزا ۶۹
(۱) مدلسازی بدنه بی قاعده ۶۹
(۲) پردازش بافت ۷۰
(۳) ساده سازی مدل ۷۰
۲-۱-۳- مدل تجهیزات یکپارچه ۷۱
(۱) تنظیم گره DOF 71
(2) کاربرد LOD (سطح جزئیات) ۷۱
(۳) سازماندهی ساختار داده ها ۷۲
۲-۳- قوانین بکار بردن تجهیزات ۷۲
(۲) مدلسازی گردش کاری Petri Nets 73
2-2-3- مثال : ۷۵
۳-۳- راه اندازی شبیه سازی ۷۷
۱-۴- چهار چوب نرم ۷۹
۲-۴- مثال شبیه سازی ۸۰
شکل۱۲: خارج ، عملکرد آنتن ۸۰
۵- نتیجه گیری ۸۱
۳ـ۲ـ تدوین یک سیستم آموزش طلب سوزنی و استفاده از تکنولوژی ۸۱
۲- شکل بندی سیستم ۸۳
۳- ساخت مدل نقاط طب سوزنی انسان ۸۴
شکل۳:مدل نقاط طب سوزنی بازوی انسان ۸۵
۴- آموزش موقعیت / عمق نقطه طب سوزنی ۸۶
۵- خلاصه ۸۹
پیشنهاد مشخص: ۹۰
مراجع ۹۱
 فهرست شکل ها
 عنوان                                       صفحه
شکل۱:SENSORAMA……………………….
شکل۲:نمایشگر روی سر…………………….
شکل۳:نمای داخلی دستکش داده ها……………
شکل۴: دستکش داده ها……………………
شکل۵:VRدر بیوشیمی……………………..
شکل۶: VRدر پزشکی……………………..
شکل۷:CAVE…………………………..
شکل۸:HMD……………………………
شکل۹:BOOM…………………………..
شکل۱۰:سیستم CAVE…………………….
شکل۱۱: نمای بیرونی دستکش داده ها………..
شکل۱۲:حرکت دادن فرمان اتومبیل………….
شکل۱۳:ایجاد یک تیم با VR………………
شکل۱۴:پرداخت راه پله………………….
شکل۱۵:دنیای مجازی واقعی و انتزاعی……….
شکل۱۶:شبیه سازی برای سربازان…………..
شکل۱۷: شبیه ساز پرواز…………………
شکل۱۸:شبیه ساز آموزشی…………………
شکل۱۹:VRدر جراحی……………………..
فهرست جدول ها
جدول ۱ …………………………………
جدول ۲ …………………………………
چکیده
استفاده از محیط مجازی کاربرد های واقعی و توان واقعی بالقوه فوق العاده ای دارد به طوری که کاربران می توانند مدل شبیه زندگی را تجربه کنند یا در محیطی امن قدم بزنند و در عین حال بر روی آن محیط کنترل داشته باشند .
واقعیت مجازی،یک محیط سه بعدی شبیه سازی شده است که کاربر میتواند به گونه ای با آن ارتباط برقرار کند که گویی یک محیط فیزیکی است. کاربر،محیط را در صفحه های نمایشی می بیند که احتمالا بر روی یک جفت عینک های ویژه سوار شده است .
وسایل ورودی خاص ،همچون دستکش هایا لباسهای مجهز به سنسورهای حرکت یاب،عملیات کاربر را تشخیص می دهد.
در این پایان نامه بکار گیری واقعیت مجازی در آموزش مورد بررسی قرار گرفته که شامل به کارگیری واقعیت مجازی در آموزش سربازان و هم چنین به عنوان ابزار آموزشی برای خلبانان، رانندگان، معدنکاران و به کارگیری آن در تحصیل و کلاس مجازی و در آموزش پزشکی و گرافیک وانیمیشن کامپیوتری است .
بنا براین نتیجه می شود که واقعیت مجازی می تواند هزینه های بالای آموزش با استفاده از تجهیزات آموزشی که ناشی ازکمبود در تعدادوقیمت گران آنها می باشد راکاهش دهد و با خلق یک محیط واقعی برای آموزش، کارایی سیستم های آموزشی و روند یادگیری را بهبود بخشد.
 واژه های کلیدی :
واقعیت مجازی ،  نمایشگر متصل به سر ،    CAVE،  HMD 5- BOOM ،  شبیه سازی آموزشی ، VRML .
 فصل اول :
تعریف واقعیت مجازی و کاربردها
۱ـ۱ـ تعریف واقعیت مجازی
۱ـ واقعیت مجازی یک محیط سه بعدی شبیه سازی شده است که کاربر می تواند به گونه ای با آن کار کند که گویی یک محیط فیزیکی است.
۲ـ واقعیت مجازی، تولید نرم افزاری ـ رایانه ای از یک پنداره یا محیط است که برای حواس (بیشتر بصری) معادل واقعیت، وانمود گردد و به فضای سه بعدی که توسط کامپیوتر ایجاد می شود، اطلاق می گردد.
در حقیقت مجازی استفاده از فناوری پیشرفته از جمله کامپیوتر و لوازم جانبی آن و ابزارهای چند رسانه ای مختلف برای ایجاد یک محیط مجازی شبیه سازی شده است.
در این محیط کاربر اشیاء، حوادث و رخدادهای مجازی قابل مقایسه با دنیای واقعی را با استفاده از مبدلهای طراحی شده و حسگرهای خاص به طور تعاملی در دست می گیرد و تصاویر نمایشی و حرکتی را مشاهده می کند طوری که فرد گمان کند در محیط واقعی قرار گرفته است.
۱ـ۲ـ تاریخچه VR (واقعیت مجازی) :
۱۹۱۰ـ پنوماتیک و حرکت هواپیما و آموزش خلبانان (شبیه سازهای مکانیکی)
۱۹۲۹ـ مفهوم شبیه سازهای الکترونیکی
۱۹۵۵ـ سیستمهای Video based ، سینمای سه بعدی
اواخر دهه ۶۰ ـ طرح دنیای مجازی تحت کنترل کامپیوتر
تولید دستگاه واقعیت مجازی توسط میرون کودگر
دهه ۷۰ ـ تولید گرافیک های سه بعدی شبکه سیمی و استفاده از آن در اولین شبیه سازی های کامپیوتری ـ ایوان ساترلند
۱۹۷۰ـ اضافه کردن هوش مصنوعی به این سیستم ـ میرون کروگر
۱۹۸۳ـ (Head Mounted Display) HMD
1989ـ اصلاح واقعیت مجازی توسط یارون لانیر
۱۹۸۹ـ ساخت HMD های تجاری ـ شرکت VPL
3-1- تاریخچه ای از گرافیک کامپیوتری و انیمیشن :
در طول اواخر دهد ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰، واقعیت مجازی به عنوان یک برنامه کاربردی جدید و در حال ظهور منتشر شد که قول داد انقلابی ایجاد کند و واسطه های انسان ـ کامپیوتر را متحول کند. در واقع ، VR بسیار قدیمی تر از دهه ۱۹۸۰، قدیمی تر یا تقریباً به عمر کل خود رشته گرافیک کامپیوتر است.
در سال ۱۹۵۶، مورتون میلگا شروع به طراحی اولین تجربیات مجازی چند حسی کرد . Sensorama که شبیه یکی از ماشینهای دالانی امروزه است، فیلم تصویری، صوتی، لرزش، باد و بوها و همه چیزهایی که طراحی شدند تا کاربر احساس کند انگار او واقعا در فیلم است تا اینکه فقط آنرا تماشا کند،  را ترکیب کرد. Sensorama که در ۱۹۶۱ به ثبت رسید، بیننده را در یک تئاتر یک نفره قرار داد و به مدت یک ربع ساعت، بیننده توانست یکی از پنج فیلم تمام رنگی سه بعدی دو دقیقه ای را با احساس کمک حرکت، صدا، باد در صورت و بوها تجربه کند.

 

نیما بازدید : 5 یکشنبه 15 دی 1392 نظرات (0)

دانلود پروژه بررسی حق شرط در معاهدات حقوق بشر

بررسی حق شرط در معاهدات حقوق بشر
فهرست مطالب
مقدمه
فصل اول : تعریف و مفهوم کلی حق شرط
زمینه بحث
گفتار اول : تعریف کلی حق شرط
بند یک : حق شرط اعلامیه ای است یکجانبه
بند دو : حق شرط تحت هر نام و عنوان و عبارت
بند سه : هنگام امضاء، تصویب، قبولی، پذیرش یا الحاق
بند چهار : مستثنی کردن بعضی از مقررات
بند پنج : تغییر دادن برخی از مقررات و تعهدات
بند شش : عبارت « برخی از مقررات و تعهدات »
بند هفت : عبارت «در مورد اجرای آن معاهده»
گفتار دوم : محاسن و معایب حق شرط
بند یک : محاسن حق شرط
 بند دو : معایب حق شرط
فصل دوم : بررسی حقوقی حق شرط در معاهدات بین المللی (کنوانسیون ۱۹۶۹ وین)
گفتار اول : تعریف و ماهیت حقوقی حق شرط در کنوانسیون
گفتار دوم : تفاوت حق شرط با اعلامیه ی تفسیری در کنوانسیون
بند یک : تنظیم حق شرط
بند دو : زمان تنظیم حق شرط
الف ) حق شرط در زمان امضای معاهده
ب ) حق شرط در زمان تصویب معاهده
ج ) حق شرط در زمان الحاق به معاهده
گفتار چهارم : قبول و مخالفت با حق شرط در کنوانسیون
گفتار پنجم : آثار حقوقی حق شرط و مخالفت با آن در کنوانسیون 
بند یک : آثار حقوقی قبولی حق شرط 
بند دو : آثار حقوقی اعتراض به حق شرط
گفتار ششم : انصراف از حق شرط و انصراف از مخالفت با آن در کنوانسیون 
گفتار هفتم : روش اعمال حق شرط در کنوانسیون
 گفتار هشتم : حق شرط نسبت به کنوانسیون حقوق معاهدات ۱۹۶۹ وین
فصل سوم : بررسی حق شرط در معاهدات حقوق بشر و رویه بین المللی
مقدمه بحث
گفتار اول : میثاق بین المللی حقوقی مدنی و سیاسی (ICCPR)
بند یک : معرفی اجمالی میثاق
بند دو : نحوه ی پذیرش میثاق از سوی دولتها
بند سه : عملکرد دولت ایران نسبت به میثاق حقوق مدنی و سیاسی
گفتار دوم : میثاق حقوق اقتصادی ـ اجتماعی و فرهنگی (ICESCR)
بند یک : معرفی اجمال میثاق
موضوع                           فهرست مطالب                            صفحه
بند دو : نحوه ی اجرای میثاق و تفاوت آن با میثاق حقوق مدنی و سیاسی
بند سه : نحوه ی پذیرش میثاق از سوی دولت ها
بند چهار : عملکرد دولت ایران نسبت به میثاق حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی
گفتار سوم : کنوانسیون منع تبعیض علیه زنان (CEDAW)
بند یک : معرفی اجمالی کنوانسیون
بند دو : مسأله حق شرط در کنوانسیون
بند سه : نحوه ی پذیرش کنوانسیون از سوی دولتها
گفتار چهارم : نتیجه گیری
فهرست منابع
بسمه تعالی
«چکیده تحقیق»
آنچه پیش دوست مطالبی درباره یکی از موارد مورد بحث در حقوق معاهدات، یعنی حق شرط  یا Reservation است، که به معنای پذیرش مشروط یک معاهده بین المللی است.
گاهی دولتها هنگام پذیرش معاهده، شروطی را مطرح می کنند که به محدود شدن تعهداتشان می انجامد. ما ابتدا حق شرط را به طور کلی تعریف کردیم و قسمتهای تعریف را جداگانه بررسی نمودیم. سپس به بررسی مهمترین و اصلی ترین منبع بحث حق شرط در معاهدات یعنی کنوانسیون حقوق معاهدات ۱۹۶۹ وین پرداختیم و مطالبی را که در مورد حق شرط آورده، تحلیل نمودیم و سپس به بررسی حق شرطهای وارده دولتها به کنوانسیون های حقوق بشری بین المللی ـ البته بعد از بررسی اجمالی آنها ـ روی آوردیم، که ضمن آن نمونه های از حق شرطهای وارده دولتها بر این کنوانسیون ها ذکر شد. بعلاوه عملکرد جمهوری اسلامی در مورد امضاء و تصویب یا الحاق به این کنوانسیون ها و اینکه آیا حق شرط وارده کرده مورد بحث واقع شد (البته به طور خلاصه).
در پایان نتیجه گیری شد که آیا حق شرط در معاهدات حقوق بشر، با توجه به اهداف فرادولتی جهان شمول بشر دوستانه و بشر محور آنها، جایز و وارد است یا خیر؟ و با توجه به محاسن و معایب اعلام حق شرط در معاهدات، علی الخصوص معاهدات حقوق بشر که هدف آنها تأمین صلح و آرامش و برابری و آزادی در جهان است، نتیجه گیری صورت گرفت.

 

نیما بازدید : 13 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)

دانلود پروژه شناخت بازارهای فرش استان خراسان رضوی

شناخت بازارهای فرش استان خراسان رضوی

فهرست مطالب
فصل اول
۱-۱- مقدمه
شناسایی بازارهای هدف به منظور توسعه تجارت خارجی استان خراسان
پیشینه تحقیق
فصل دوم : روش تحقیق
۲-۱- مقدمه
۲-۲- مزیت نسبی
۲-۳- روش تاکسونومی عددی
۳-۱- مقدمه
فصل سوم: نتایج و بحث
۳-۲- بررسی روند صادرات فرش دستباف در ایران طی سال های ۲۰۰۵-۲۰۰۰
شناسایی بازارهای هدف طرف تجاری استان خراسان رضوی در سال ۱۳۸۴
واردات فرش دستباف آلمان، ایتالیا ، کانادا
فصل سوم: نتایج و بحث
۳-۱- مقدمه
اولویت بندی نهایی بازارهای هدف فرش دستباف ایران:
همان طور که در فصل روش تحقیق آورده شد، جهت انتخاب
شناسایی بازارهای هدف عمده استان خراسان رضوی در سال ۱۳۸۴
ماخذ: یافته‌های تحقیق
بررسی موردی صادرات فرش دستباف ایران به کشورهای عمده
فصل چهارم : نتایج و پیشنهادات
نتایج وبحث
ضمیمه۱
تعاریف و مفاهیم
۱- بازارهای هدف
۲- ساختار بازار
۳- قانون مزیت نسبی
۴- آنالیز تاکسونومی عددی
۵- بازاریاب
منابع

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 

نیما بازدید : 11 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)

دانلود پروژه مقایسه اضطراب دانش‌آموزان دختر و پسرسال سوم راهنمایی

مقایسه اضطراب دانش‌آموزان دختر و پسرسال سوم راهنمایی

فهرست مطالب

فصل اول :
 مقدمه.
بیان مسأله..
اهداف تحقیق.
اهمیت و ضرورت تحقیق..
تعریف عملیاتی واژه ها..
فرضیه..
فصل دوم :
 پیشینه تحقیق.
رویکردهای نظری به اضطراب.
نظریه روانکاوی..
نظریه رفتارگرایی
سندرم افسردگی  اضطراب.
اختلالات اضطرابی
نتایج مشکلات روش شناسی.
اختلالات افسردگی
اختلالات اضطرابی
اضطراب منتشر.
روان نژندی ها.
انواع اضطراب..
فصل سوم :
 روش تحقیق.
جامعه..
حجم نمونه (تعیین حجم نمونه) ..
ابزار گردآوری اطلاعات.
روش گردآوری اطلاعات..
روش آماری.
فصل چهارم :
 محاسبات آمار توصیفی
تعیین جدول ضریب همبستگی.
محاسبه فرمول آماری T استیودنت.
آزمون فرض (فرضیه) .
بحث و نتیجه گیری
فصل پنجم :
 نتیجه گیری..
محدودیت های تحقیق.
پیشنهادات..
منابع و مأخذ.
ضمائم و پیوست ها
منابع فارسی :
۱ـ پورافکار ، نصرت‌الله ، نشانه‌شناسی بیماریهای روانی ـ نشر رسالت تبریز ۱۳۶۹ .
۲ـ دادستان ، پریرخ ـ روانشناسی مرضی تحولی چاپ اول ، ۱۳۷۰ .
۳ـ دژکام ، محمود ـ جزوات کاربرد آزمونهای شخصیت ، ۱۳۷۷٫
۴ـ شاملو ، سعید ، آسیب روانی ، نشر رشد ، ۱۳۷۲ .
۵ـ کاپلان ، سادوک ، خلاصة روانپزشکی ترجمة پورافکاری نصرت‌الله ، ج ۱ ، نشر آزاد ۶۸ ـ ۱۳۶۷٫
۶ـ پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد (روانشناسی شخصیت)، مقایسة الگوی پاسخ‌دهی افراد با اضطراب بالا و پائین با آزمون رورشاخ ، محمود دژکام ـ استاد راهنما : مشاور حسن احدی.
۷- مارک برن و همکاران، شناخت افسردگی و اضطراب، حسن توزنده جانی، آستان قدس رضوی، ۱۳۷۴ .
۸- تسویی و همکاران، روان پزشکی بالینی، محمدرضا نیکخواه، اشاره، ۱۳۷۱ ، تهران.
۹- گنجی، حمزه، روان سنجی شخصیت، ساوالان، ۱۳۸۲ ، تهران.

مقدمه :
اضطراب اساس همة هیجانات است. آیودن عصر حاضر را عصر اضطراب نامیده است. پیچیدگیهای جاری تمدن سرعت تغییرات و بی‌توجهی به مذهب و ارزشهای خانوادگی برای افراد و اجتماع ، تعارضها و اضطرابهای تازه‌ای به وجود آورده است. (کاپلان سادوک ، ۱۳۶۸)
درحالیکه ارائه یک تعریف از اضطراب که تمامی جنبه‌های آن را پوشش دهد بسیار مشکل است ولی هرکس می‌داند که این احساس چیست اضطراب یک احساس بسیار ناخوشایند و اغلب مبهم است که با یک یا چند احساس جسمی همراه می‌گردد درواقع اضطراب یک پاسخ به خطر یا تهدید است به منظور حمایت ارگانیزم. (پورافکاری، ۱۳۷۳)
اشکال اضطراب را برحسب هیجانی که نرمال یا بیمارگونه باشد مورد بررسی قرار می‌دهند بطورکلی اضطراب ممکن است سن حالت و صفت‌ها متقارن شود. (سیمز ۱۹۹۵)
حالت اضطرابی، کیفیتی از مضطرب‌بودن درحال است در این زمان خاص و واکنشی است شرایط تحریک‌آمیز محیط و ماهیت انتقال دارد اضطراب صفتی یک گرایش بلندمدت است که ممکن است تمام دورة زندگی را در برگیرد که معمولاً با اختلال شخصیت اضطراب همراه است. (سیمز ۱۹۹۵)
بطورکلی استرس‌آمیز تلقی‌شدن یک حادثه ، بستگی به ماهیت حادثه و نیز چاره‌ها و دفاع‌ها و مکانیسم‌های مقابله‌ای شخصی دارد که همة اینها با ایگو (خود، نهاد) در ارتباط هستند انتزاعی جامع که به فرآیندهای ادراک تفکر و عمل شخص به حوادث برونی و سائق‌های درونی اطلاق می‌شود.
اگر ایگو شخص عملکرد مناسب داشته باشد شخص در تعادل سازگارانه با دنیای برون و درون خود خواهد بود اگر عملکرد ایگو مناسب نبود و عدم تعادل ادامه یابد شخص دچار اضطراب خواهد شد. (کاپلان ، ۱۳۶۸)
اضطراب در سه سیستم جداگانه خود را نشان می‌دهد که عبارتند از سیستم :
روانی ـ فیزیولوژیکی و رفتاری که در نهایت هدف آنها حمایت از ارگانیزم می‌باشد یکی از پیامدهای این سه بعد این است که می‌توانند با هم ترکیب شوند و در سطح اضطرابی که افراد تجربه می‌کنند تغییرات وسیعی ایجاد کنند. (تیلور ، ۱۹۵۳)
اضطراب زمانی ناهنجار است که شدت آن مانع تحقق اهداف شخصی یا ارتباطات بین فرد می‌شود یا باعث درجات بالایی از ترس و درد شود. در چنین سطحی از شدت اضطراب به صورت اختلالات اضطرابی درنظر گرفته می‌شود بنابراین یک اختلال اضطرابی با شدت سطح اضطرابی که فرد تجربه می‌کند استمرار و تضعیف ، فرد مشخص می‌شود. (فاپولی ـ گیلبرا ایروتبس ، ۱۹۸۸ ، به نقل از کاردوجی ۱۹۹۸)
مطالعات اخیر نشان می‌دهند که اختلالات اضطرابی شایع‌ترین اختلالات روان‌پزشکی را تشکیل می‌دهند و تشخیص زود و به موقع اختلالات اضطرابی می‌تواند به درمان مؤثرتر و پیامدهای مثبت درمان این اختلالات منجر شود. امروزه ابزارهای تشخیصی مختلف در سراسر دنیا به منظور تسریع روان‌درمانی بوجود آمده است و کاربرد بالینی فراوانی دارند که برخی از این ابزارها در ایران نرم شده و قابل استفاده می‌باشند در این تحقیق سعی شده با استفاده از ابزارهای تشخیصی شناخته شده جهت تسهیل در تشخیص گامی برداشته شده باشد که در روند درمانی بهتر مؤثر واقع شود.

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 

نیما بازدید : 10 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)

دانلود پاورپوینت هدفمند کردن یارانه در کاهش فقر

پاورپوینت هدفمند کردن یارانه در کاهش فقر

فهرست مطالب فصل اول
مقدمه
اهمیت موضوع
اهداف تحقیق
فرضیات
فصل دوم   : مروری بر پژوهش های انجام شده
 فصل سوم: روش تحقیق
 ۳ . ۱ ) کیفیت
 ۳ . ۲ ) تخمین و تصریح مدل
 ۳ . ۳ ) اثرات تغذیه ای تغییر قیمت
فصل چهارم: نتایج بحث
 ۴ . ۱ ) روش پرداخت یارانه
 ۴ . ۲ ) اولویت بندی در اعطای یارانه
۴ . ۳ ) الگوی مصرف مصرف کنندگان
فصل پنجم : خلاصه و نتیجه گیری
فصل ششم :
منابع فارسی و لاتین

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 

نیما بازدید : 20 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)

دانلود پروژه حسابداری صنعتی هزینه یابی و کنترل هزینه های سربار

حسابداری صنعتی هزینه یابی و کنترل هزینه های سربار

فهرست مطالب
مسائل ۲
هزینه یابی مراحل عمل یا هزینه یابی مرحله ای ۲
مشخصات عمومی: ۷
گردش موازی محصول ۱۴
گردش انتخابی محصول ۱۴
هزینه مواد: ۱۶
هزینه دستمزد: ۱۸
سربار کارخانه : ۱۹
گزارش هزینه تولید: ۲۱
ضایعات: ۳۱
ضایعات در اولین دایره: ۳۲
وقوع ضایعات در دوایری غیر از دایره اول: ۳۷
انتقال هزینه های دایره تصفیه: ۴۵
افت و ضایعات در مراحل عمل ۵۱
۳- به حساب بردن ضایعات ۵۴
۱) ضایعات عادی به ترتیب زیر محاسبه شده است: ۵۷
۱) ضایعات عادی به شرح زیر محاسبه شده است: ۶۰
سؤالات ۶۲
پرسش های چهار گزینه ای ۶۵
تمریـــــن ۷۸
مســــــــائل ۸۵
تنظیم حساب مراحل اول ، دوم و سوم ۱۰۰
 مسائل
هزینه یابی مراحل عمل یا هزینه یابی مرحله ای 
روشهای هزینه یابی اصولاً برد و نوعند
۱- هزینه یابی سفارش کالا
۲- هزینه یابی مرحله ای
در روش هزینه یابی سفارش کار ، هر شماره کار به منزله واحد مستقلی تلقی می شود و هزینه اولیه  ( مواد و دستمزد ) و سربار ساخت آن جداگانه محاسبه و در برگ خلاصه هزینه مربوط ثبت می شود بطوری که هویت هر سفارش در سرتاسر دوره تولید مشخص می ماند. در نتیجه امکان دارد که برای مثال ، هزینه یک سفارش تکمیل شده با هزینه سفارش تکمیل شده دیگری که همانند آن است تفاوت داشته باشد.
روش هزینه یابی مرحله ای ( یا هزینه یابی مراحل عمل ) باهزینه یابی سفارش کار تفاوت دارد و در مواردی به کار می رود که تولید به طور مداوم یا به شکل تولید عمده جریان داشته باشد و محصولات از واحدهای مشابه با مشخصات یکسان تشکیل شده باشند که همگی یا هر نوع از آنها از مراحل عمل مشخص و مشترکی می گذرد و به این جهت نمی توان تمایزی بین واحدهای مختلف انواع محصول به منظور هزینه یابی قائل شد و هویت هر یک را جداگانه در نظر گرفت. چه هر واحد در حقیقت جزء تفکیک ناپذیری از یک مرحله عمل است. چون در روش تولید مرحله ای ، محصولات به طور مداوم در یک یا چند مرحله عمل ساخته می شوند هزینه یابی مرحله ای را هزینه یابی پیوسته نیز نامیده اند . با کار برد این روش ، هزینه یابی یک واحد مشخص از محصول ناممکن است و به این جهت می یابد یک دورة زمانی مبنای احتساب هزینه قرار گیرد و جمع هزینه های هر دوره به جمع محصول تولید شده در همان دوره تقسیم شود تا « هزینه متوسط واحد تولید» آن دوره به دست آید.

 

تعداد صفحات : 15

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 144
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 50
  • بازدید ماه : 54
  • بازدید سال : 345
  • بازدید کلی : 4,386